Delovni nalogi – zakaj uporabljati – 1.del

Mnogokrat se pri predstavitvi MetaKocke srečamo z vprašanji vezanimi na uporabo delovnih nalogov.

Pogosto so to vprašanja:

– ali je uporaba za tako “majhno” podjetje kot je našo smiselno?

– kaj pravzaprav pridobimo z uporabo delovnih nalogov?

– pa nam to ne bo vzelo še dodaten čas?

in še precej drugih zanimivih vprašanj, na katere bomo poiskusili odgovoriti v seriji člankov na to temo.

Uporaba delovnih nalogov ni direktno povezana z velikostjo podjetja ampak bolj s poslovno prakso in panogo v kateri posluje podjetje.

Poglejmo si kako panoga vpliva na odločitev o uporabi delovnih nalogov.

Vsaka panoga ima seveda svoje značilnosti in posebnosti, velja pa dejstvo, da je v nekaterih panogah konkurenca bolj agresivna in da je nanje kriza bolj vplivala kot na druge panoge. Torej nasičenost panoge in tekmovanje s cenami vpliva na zmožnost doseganja višjih cen in dodanih vrednosti, kar je želja vsakega podjetnika.

Obstajajo seveda panoge kot so prodaja naftnih derivatov, električne energije, notarskih storitev za katere veljajo drugačne regulative in jih bomo v nadaljevanju namenoma izpustili in se posvetili tržnim panogam kot so npr. tiskarska, mizarska, gradbena in kovinarska panoga.

Torej v panogah, kjer je konkurenca “huda” in je ponudnikov veliko je pomemebno poznati “kaj zmore” naše podjetje. Kaj mislimo s tem?  Vedeti je potrebno, katera naročila kupcev smo izdelali dobro in z visoko dodano vrednostjo (razliko v ceni), katere ne in seveda najbolj pomembno – vzroke zakaj?

Tu je že prvi razlog za uporabo delovnih nalogov – le ti so namreč najbolj enostaven način s katerimi zberemo vse stroške izvedbe določenega izdelka, kupčevega naročila in jih obenem primerjamo z ustvarjenimi prihodki iz tega naročila ter tako dobimo doseženo razliko v ceni.

Imamo torej orodje, ki nam pokaže kako delamo, kje smo dobri in kje ustvarjamo izgubo. Torej “prave” podatke, ki nam služijo za naslednji korak – katerih izdelkov ne bomo več delali in kje imamo v  naši panogi največjo možnost prodora in povečanja prodaje.

To je tudi delen odgovor na to kaj pridobite z uporabo delovnih nalogov – Najbolj kvalitetne in realne podatke, ki izkažejo tako “kruto” negativnost kot tudi razkritje kje smo dobri in uspešni.  V času krize so to izredno pomembni podatki, ki omogočajo odločanje kje znotraj svoje panoge lahko uspete.

Bolj podrobno in pogled glede časa, stroškov in  koristnosti uporabe delovnih nalogov v naslednjih člankih..

Uspešno poslovanje,

ekipa MetaKocka