Delovni nalogi – zakaj uporabljati – 2.del

V prejšnjem delu smo pogledali kako vpliva panoga in njene značilosti ter konkurenca na to da se odločimo za boljši nadzor in poznavanje podjetja.

V tem delu bomo odgovorili, kaj podjejte pridobi z uporabo delovnih nalogov.

Pridobitve lahko razdelimo v tri skupine – opredelitev donosnih/ nedonosnih izdelkov, optimizacija prodaje/nabave in izdelava bolj natančnih in uspešnih ponudb.

Ko izdelujemo naročila kupcev podjetja služijo delovni nalogi za beleženje vsakega stroška, ki je nastal kot posledica izdelave naročila. Na delovni nalog zabeležimo strošek in porabo materiala, ki smo ga kupili pri dobaviteljih, kot tudi delo, ki smo ga opravili oziroma ga je za nas opravil podizvajalec. Ko seštevek vseh stroškov na delovnem nalogu primerjamo z doseženo prodajno ceno takoj ugotovimo kakšno razliko v ceni smo dosegli.

Ko je vnešenih nekaj delovnih nalogov za vsak prodajni artikel/ storitev, ki jo ponujamo na trgu pridobimo izredno natančne podatke o tem kateri produkti so za naše podjetje donosni in kateri ne.

Ta podatek je osnova za optimizacijo prodaje – izločimo izdelke, ki jih redno izdelamo z negativno razliko oz. z nižjo kot bi si želeli. (Tu obstaja še alternativa – morebiti delo ne opravljajo delavci, ki so optimalni za ta izdelek) in glede na dosežene razlike v ceni preračunamo koliko lahko z manipulacijo cene pridobili na trgu – npr. koliko več bi lahko prodali če bi ceno donosnega izdelka znižali za nekaj procentov. Na tak način naredimo presojo katere so cene po katerih bomo več prodali.  Seveda pa ni cilj zmanjševati RVC, ampak ga obdržati. Ker smo zmanjšali število produktov na tiste, ki so bolj donosni bomo le teh več prodali, kar pomeni da bomo material za izdelavo teh produktov kupili več – zato se lahko pogajamo za boljšo ceno in s tem obdržali enak RVC in še prodali več.

Ko imamo večje število delovnih nalogov se pri izdelavi nove ponudbe lahko opremo na že izdelana naročila in tako prodajne cene določimo na osnovi zmožnosti in stroškov našega podjetja. Torej uporaba delovnih nalogov je še toliko bolj smiselna za manjše podjetje, ki težje preživi v primeru izdelavi naročil z izgubo kot večje podjetje.

Prepričajte se v uporabnost delovnih nalogov v 30-tih dneh brezplačne uporabe in brez obveznosti.

Uspešno poslovanje,

ekipa MetaKocka