V Sloveniji je mnogo podjetij, ki se ukvarja s storitveno dejavnostjo, ima lastno proizvodnjo ali pa se ukvarja z dejavnostjo, ki je s temi dvemi tesno povezana.
Podjetja kot so npr. tiskarji, mizarji, tapetniki in kamnoseki za potrebe svoje proizvodnje kupijo repromaterial katerega potem v proizvodnem procesu glede na prodajno naročilo ustrezno predelajo in izdelajo končni izdelek. Mizarji naročniku izdelajo pohištvo kot so kuhinje, spalnice in pisarne; tiskarji natisnejo kataloge, vizitke; tapetniki izdelajo oblazinjene fotelje in klopi; kamnoseki marmornate stopnice in vaze, izvajalci zaključnih del na objektih pa njihove izdelke ustrezno vgradijo v objekte. Vsak izmed njih izvede opisano in še mnogo več, da iz repromateriala nastane končen izdelek, ki ga uporabljamo doma ali v pisarni.
Ena od značilnost zgoraj opisanih podjetij je, da večina izdeluje neserijske izdelke, torej izdelke po meri kupca. To posledično pomeni, da se za vsako naročilo spremeni kalkulacija stroškov in prodajna cena. Izračun prodajne cene za ponudbo je mnogokrat precej zahteven proces, prevsem kadar nabavne cene repromateriala nihajo, poraba časa za izdelavo naročila pa odstopa od naročila do naročila.
Podjetniki torej potrebujete dvoje: prave in točne nabavne cene za repromaterial, ki ga boste uporabili za izdelavo in dovolj natančno zgodovino izvedbe kot referenco za oceno porabe časa. Vse to smo Vam sedaj zagotovili z delovnimi/ storitvenimi nalogi v paketu “mini Delovni“
Uporaba delovnih nalogov vam lahko precej izboljša poslovanje podjetja. Nekaj prednosti uporabe:
1. Bolj natančna ocena stroškov in določanje prodajne cene
Delovni nalogi vam lahko služijo kot kalkulacija. V delovne naloge boste lahko vnesli predvideno porabo dela in repromateriala ter tako pripravili kalkulacijo stroškov. Stroški se bodo avtomatično pripisali glede na nabavne cene repromateriala in dela ter vam tako omogočili določitev prodajne cene, ki vam zagotavlja željen RVC.
2. Nadzor nad stroški in zalogo repromateriala
Ko kupec ponudbo sprejme izdelke prenesete v delovni nalog in izdelava se začne. V delovni nalog vnesete dejansko porabo materiala in dela in tako nadzorujete dejanske stroške in doseženo razliko v ceni. Poleg nadzora pa z vnosom porabe repromaterial ažurirate tudi stanje zaloge kar vam bo omogoča, da v vsakem trenutku veste koliko prostega repromateriala še imate na zalogi za izdelavo drugih naročil.
3. Nadzor nad porabo časa pri opravljanju storitev
Seveda so delovni nalogi koristni ne zgolj za proizvodne ampak tudi za storitvene dejavnosti, kot so npr. projektivni biroji, oblikovalski in dtp studii, fotografski studii, jezikovne šole, računalniško programiranje…
Pri storitvah je kalkulacija ponudbene cene včasih precej težja kot pri proizvodnjih, saj je celoten strošek predvsem delo (internih in zunanjih virov), ki lahko od projekta do projekta precej niha. Z uporabo in pregledom preteklih delovnih/ storitvenih nalogov hitro pridobite dovolj zgodovinskih informacij, da izdelate natančno oceno porabe časa izdelave podobnega projekta.
S sprotnim beleženjem porabe časa in pregledom ustvarjene razlike v ceni pa vnaprej preprečite morebitno prekomerno porabo časa in tako negativno izveden projekt.