Blog Novosti, nasveti, navodila

Blog Novosti, nasveti, navodila

Uporabniška izkušnja : Živalski vrt in Hiša eksperimentov

Eno od področij, ki mu v MetaKocki posvečamo veliko pozornosti in je del nenehnega razvoja, nadgradenj in nenazadnje tudi učenja je uporabniška izkušnja (ang. User Experience).
Uporabniška izkušnja je širok pojem, ki v svetu spletnih aplikacij zagotavlja enotno delovanje funkcionalnosti znotraj vseh področij, začne pa se že pri postavitvi gumbov na isto mesto v vseh formah, uporabe enakih barv in imenovanj in gre v globino delovanja vsakega dialoga, forme in poročila. Vse to s ciljem enostavne uporabe ter kratke učne dobe vas uporabnikov. Uporabniška izkušnja pa v poslovnem svetu, ki je širši kot internetni, zajema tudi “delovanje” MetaKocke v fizičnem svetu, to je komunikacija z obstoječimi ali potencialnimi uporabniki preko naše podpore, ki je ena od poslovnih funkcij, ki ji posvečamo veliko pozornosti in v prihodnje bomo to področje poiskusili še izboljšati.
Ena od tez analize uporabniške izkušnje je vzpostavitev merila o tem kaj je dobro in kaj je slabo, saj merilo največkrat pride iz okolja, kjer se uporabnik storitve nahaja. Mnogokrat se zgodi, da malce “drugače” pogledam na storitve, s katerimi se srečujem v vsakodnevnem življenju. V nadaljevanju naj opišem dobro in slabo uporabniško izkušnjo na dveh dokaj poznanih primerih.
Obiskali so me prijatelji z otoka Hvar in želel sem jim razkazati nekaj zanimivosti našega kraja in okolice. Ker imajo majhne otroke in je bilo lepo vreme, Bled in Bohinj pa malo oddaljen, smo se odpravili v Ljubljano. Pot nas je najprej zanesla v Živalski vrt in zatem še v Hišo eksperimentov.
Živalski vrt je žal primer slabe uporabniške izkušnje, saj glede na dejstvo da naj bi bila to ena od turističnih znamenitosti Ljubljane, je za tujce tu poskrbljeno zelo slabo. Na vhodu ni letakov, napisov v tujih jezikih, ki bi tujca enostavno vodili po živalskem vrtu. Enako se pojavi pri kletkah – napisi zgolj v slovenščini. Kjub temu sem uspel srečati nekaj Američanov in Italijanov znotraj živalskega vrta; predvidevam da obiska ne bodo priporočali kot naj točko obiska Ljubljane.
Glavna atrakcija živalskega vrta so seveda živali, ki pa jih je kljub toplim januarskim dnem kar nekaj manjkalo, kletke pa prazne brez pojasnila ali opravičila za opazovalca. Sprehod po živalskem vrtu bi mnogo obiskovalcev z veseljem zaključilo z kratkim postankom in popito kavo, otroci pa sokom ,kar žal v tem janurskem vikendu ni bilo mogoče. Pred izhodom te pričakajo visoka železna vrata, ki verjetno zadržijo malokatero divjo žival, pa vendar so zelo neprijazna do otrok, predvsem do otrok v  vozičku, kot je 1 letni otrok mojih prijateljev.
Pa vendar se je nekoliko grenka izkušnja živalskega vrta precej hitro spreobrnila v dobro, prijetno izkušnjo obiska v Hiši eksperimentov. Že na vhodu nas je pozdravilo prijazno osebje in ko so slišali da se pogovarjamo v hrvaškem jeziku so nam pojasnili, da so napisi na napravah v slovenščini, hkrati pa podali priročnik kjer so vse naprave opisane v tujih jezikih. Prijazno so nam pojasnili tudi da je v vsakem nadstropju njihov predstavnik, ki nam lahko pomaga. Kar se je tudi zgodilo, ko smo nekajkrat malce zmedeno opazovali nekatere od naprav. Osebje se je potrudilo govoriti v hrvaškem jeziku, sicer ne najboj uspešno, pa vendar so pustili na gostih zelo pozitiven vtis cenjenosti.
Ko sem naslednje dneve podrobneje analiziral, kaj me je pri določenem obisku zmotilo oz. mi je bilo všeč, sem ugotovil, da živalski vrt ni “obsojen” in bi z nekaj manjšimi izboljšavami hitro lahko precej popravil izkušnjo svojih obiskovalcev – npr. v mape kjer je opis živali dodali tudi pojasnila v tujih jezikih, hkrati pa pri živalih, ki jih ni napisali kratko pojasnilo. Kot so reče  – “dobra beseda daleč seže” –  bi tujci, ki bi jih živalski vrt malce lepše sprejel le tega verjetno pohvalili v deželi iz katere prihajajo in s tem živalskemu vrtu zagotavljali obiskovalce tudi za prihodnja leta.
Tovrstne izkušnje so tudi za nas primeri na katerih primerjamo naše storitve z ostalimi in poiskušamo nepravilnosti odpraviti kar se da hitro. Seveda je mnogokrat težko biti v “koži” zunanjega opazovalca, zato vas pozivamo da vkolikor ste tudi vi naleteli na kakšno od pomankljivosti pri našem odnosu do nas, nam to sporočite in napišete na podpora@metakocka.si.