Učinkovita orodja za zmanjševanje neprevzetih paketov – Kaj preverjeno deluje

 

Na področju logistike in e-poslovanja se podjetja poslužujejo različnih strategij za zmanjšanje števila neprevzetih paketov, ki predstavljajo izgubljeno prodajo in posledično velik strošek podjetju.

Med osnovne ukrepe, ki bi jih morala podjetja dosledno upoštevati, sodijo:

🗣️ jasna in pravočasna komunikacija s kupcem,
✍️ enostavno spreminjanje/urejanje dostavnih podatkov,
📲 obvestila v dostavi
📍 transparentno sledenje pošiljki v realnem času.

Ti ukrepi predstavljajo temelj za zmanjšanje neprevzetih paketov ter hkrati prispevajo k višji stopnji zaupanja in zadovoljstva končnih uporabnikov.

Učinkovitost teh ukrepov smo preizkusili v sodelovanju s podjetjem, ki teh praks do sedaj še ni izvajalo. Z uvedbo osnovnih komunikacijskih in logističnih prilagoditev je podjetje zmanjšalo delež neprevzetih paketov za 2,85%. 

Dostavljeni maj 2025 (pred upeljavo ukrepov): 74,93%, Dostavljeni junij 2025 (po upeljavi ukrepov): 77,51%

 

  • Z uporabo sistema za zaznavanje neustreznih dostavnih podatkov smo pravočasno identificirali naročila z manjkajočimi ali napačnimi podatki ter s tem preprečili zaplete v dostavi in nepotrebna vračila. Pred uvedbo modula za zaznavanje takšnih odstopanj, je podjetje v dostavo povprečno predalo 1 % naročil z nepopolnimi ali napačnimi dostavnimi podatki, kar je predstavljalo pomembno tveganje za neuspešno dostavo in vračilo pošiljk.
  • Od oddaje naročila do končne dostave smo kupca na pregleden in uporabniku prijazen način obveščali o statusu pošiljke. Vsak kupec je prejel povezavo do strani za sledenje (Tracking page), preko katere je lahko v vsakem trenutku dostopal do vseh ključnih informacij o svojem naročilu.
  • Poleg tega smo v proces dostave vključili tudi SMS obveščanje, ki kupce samodejno opozori na morebitne zaplete pri dostavi. Sporočilo prejmejo v primerih neuspešnega poskusa dostave ali ko je paket odložen na prevzemnem mestu. S tem smo dodatno zmanjšali število neprevzetih paketov in izboljšali uporabniško izkušnjo. Procent neprevzetih paketov iz naslova neuspšne dostave in prevzemnega mesta se je zmanjšal za 6,28%.

Vse opisane aktivnosti smo izvedli s pomočjo avtomatiziranega procesa, ki je bil v celoti voden preko Tracking page funkcionalnosti. Ta omogoča samodejno obveščanje kupcev o statusih naročila ter nudi transparenten pregled nad naročilom. Omogoča samostojne popravke neustreznih dostavnih podatkov s strani kupcev in pošilja SMS obvestila v primeru težav v dostavnem procesu – vse z namenom zmanjšanja napak, nesprejetih paketov in izboljšanja uporabniške izkušnje.

 

 

 

 

 

Če želite tudi vi učinkovito zmanjšati število neprevzetih paketov in izboljšati dostavni proces, nas kontaktirajte na:
podpora@metakocka.si
Z veseljem vam pomagamo najti prave rešitve!