Kako carinska reforma EU, postavlja lokalne igralce v prednost!
Dolgo pričakovana carinska reforma Evropske unije, ki naj bi stopila v veljavo leta 2026, prinaša spremembe na trg spletne prodaje.Ta sprememba je ključna prednost, ki bo lokalne in evropske spletne trgovce postavila v bistveno boljši konkurenčni položaj v primerjavi z globalnimi velikani, kot sta Temu in Shein. Ključna novost, je odprava oprostitve plačila carine za pošiljke, katerih vrednost ne presega 150 EUR. Do zdaj so se poceni izdelki iz tretjih držav (Kitajska, ZDA itd.) lahko uvažali brez plačila carine, kar je ustvarjalo nelojalno konkurenčno prednost.
Kaj prinaša reforma
🛑 1. Konec cenovne dominance
S tem ko bodo morali globalni velikani na vse pošiljke plačati carino (poleg DDV), se bodo njihove končne cene za kupca dvignile. Cenovna razlika med lokalno kupljenim izdelkom (ki že vključuje DDV in je skladen s standardi EU) in uvoženim bo postala manjša ali celo izginila. To odpravlja glavno prednost, ki so jo imele platforme, kot je Temu, in s tem sprosti trg za evropske izdelke in storitve.
💸 2. Manjša zasičenost in večja marža
Trg ne bo več zasičen s cenovno dostopnejšimi izdelki. Tu se torej odpira okno priložnosti za spletne trgovce, ki bodo lahko konkurirali s svojo ponudbo, imeli stabilnejšo prodajo in večjo prodajno maržo.
🚚 3. Logistika – Priložnost za boljšo pogajalsko moč
Do sedaj so dostavne službe velik del svojega volumna in prihodka dobivale iz storitev, povezanih z uvozom nizkocenovnih pošiljk iz tretjih držav. Zaradi tega so bile v pogajanjih z lokalnimi trgovci pogosto manj prilagodljive glede cen, saj jim je kitajski uvoz polnil kapacitete.
Odprava praga 150 € in kompleksnost novega carinskega postopka bosta močno vplivala na volumen pošiljk iz tretjih držav:
-
Zmanjšanje volumna uvoza: Ker se bodo končne cene teh pošiljk dvignile, se pričakuje drastično zmanjšanje števila nizkocenovnih uvoznih paketov.
-
Spremenjena prioriteta dostavnih služb: Dostavne službe bodo morale iskati nove vire prometa in volumna, da ohranijo svoje kapacitete in dobičkonosnost.
To ustvarja dobro izhodišče za pogajalsko pozicijo lokalnih spletnih trgovcev.
Kako to izkoristiti
Carinska reforma EU, ki se obeta leta 2026, je nedvomno priložnost, ki prinaša bolj pravično konkurenco globalnim velikanom. Morda pričakujete, da bo večja prodaja v tem ugodnem okolju postala samoumevna – vendar ni! Ključ do prave dobičkonosnosti ni zgolj v pridobivanju novih strank, temveč v maksimalnem izkoriščanju vsake transakcije. Iz uspešne prodaje lahko ustvarite še dodatno prodajo, ki vam bo povečala povprečno vrednost naročila (AOV).
Uspešno poslovanje
ekipa MetaKocka
Bi želeli, da vas obveščamo o novostih? Spodaj vpišite vaše podatke: