Izračun prodajnih cen je ena od najtežjih nalog podjetnika.
Nekaj smo o tem že napisali, pa vendar na določitev prodajne cene vpliva veliko dejavnikov, med drugim tudi odvisni / povezani stroški, ki mnogokrat “uidejo” iz kalkulacije.
Povezani stroški, ki nastajajo tako pri nabavi in prodaji lahko hitro in močno zarežejo v doseženo razliko v ceno ali jo celo potisnejo v negativno območje.
Poglejmo si primer ( tabela pripeta), ki ponazarja kako vplivajo povezani stroški na prodajno ceno in doseženo razliko v ceni.
Kot prikazano se pri enaki količini nabave izračunana prodajna cena precej razlikuje, kljub temu, da so neposredna nabavna cena, stroški dela pri obeh opcijah enaki.
Razlika, nastane pri posrednih stroških, saj smo pri opciji A dogovorjeni, da nam blago dostavi dobavitelj, hkrati pa blago kupec prevzame v našem skladišču. Pri opciji B pa blago pri dobavitelju prevzame naše podjetje (oziroma krije stroške prevzema in prevoza), le tega pa tudi dostavimo našemu kupcu. Razlika v višini prodajne cene je malce manj kot 25%. Če bi želeli v opciji B iz 220 Eur znižati prodajno ceno na 176,25 Eur bi z upoštevanjem vseh stroškov naredili razliko zgolj 0,25 Eur.
Prodajna cena je eden od pomembnih delov konkurenčnosti na trgu, zato je pri kalkulaciji potrebno zajeti vse stroške, ki lahko nastanejo do prodaje blaga ali storitve in ugotoviti, kako lahko te dodatne stroške znižamo ali jih prenesemo na dobavitelja in s tem zagotovimo razlko v ceni, ki zagotavlja smiseln zaslužek.
Pri kalkulaciji pa je potrebno upoštevati, da enkratna kalkulacija ni dovolj, saj pogoji redkokdaj ostajajo popolnoma enaki, zato jo je potrebno redno osveževati. Vsekakor je pri bolj dinamičnih spremembah smiselno to prepustiti poslovnim programom.
Za lažjo izdelavo kalkulacije prodajnih cen si lahko tabelo s primerom prenesete na tej povezavi – [download-attachment id=”6397″ title=”izračun prodajne cene”]
Bi želeli, da vas obveščamo o novostih? Spodaj vpišite vaše podatke: