Blog Novosti, nasveti, navodila

Blog Novosti, nasveti, navodila

IDC: Eksplozivna rast prodaje aplikacij SaaS (Software as a Service)

Iz 13,1 milijarde USD doseženih v letu 2009, naj bi prihodki prodaje Saas (Software as a Service) oz. najemanja programske opreme globalno zrastli na več kot 40 milijard USD v letu 2014.
Zanimanje za SaaS model distribucije programske opreme raste in do leta 2012 bo skoraj 85 % vseh novo ustanovljenih IT podjetij fokusiranih na SaaS storitve, ugotavlja raziskava podjetja IDC.
Za leto 2012 se predvideva tudi, da bo dve tretjini nove ponudbe uveljavljenih podjetij kot so HP, Apple, Cisco ponujenih kot SaaS. Tipičen primer je Office 2010, ki ga Microsoft že v letošnjem letu ponuja kot storitev “v oblaku”.
SaaS prihodki bodo ravno zaradi prehoda v nov poslovni model poskočili v iz 13.1 milijarde USD (v letu 2009) na 40,5 milijarde v letu 2014, navaja podjetje IDC.
Prihodki od tradicionalnih licenc (programov nameščenih na namizne računalnike ali lokalna okolja podjetij) bodo na drugi strani padli za 7 milijard letos in velika verjetnost je, da se bo padec nadaljeval tudi v naslednjih letih, saj se SaaS prodaja kot naročnina, kar je za podjetja bistveno ugodneje.
IDC je v svoje ocene vključil aplikacije, razvoj aplikacij, nameščanje in infrastrukturo v obliki SaaS. V naslednjih letih bosta po navedbah IDC predvsem zadnji dve kategoriji pridobivali večji tržni delež.
Severna in južna Amerika sta predstavljali 74 % celotnega trga SaaS v letu 2009, medtem ko bo 2014 delež padel na 54 procentov, Europa, Bližnji vzhod in Afrika bodo predstavljali 34 %, Asia Pacifik pa približno 12 % celotnega trga.
Podjetja se po navedbah poročila IDC odločajo za Saas zaradi hitrejše uvedbe, enostavnejše nadgradnje in dejstva, da strojne in programske opreme ni potrebno kupiti. Tako podjetjem finančna sredstva, ki so jih prej namenila za investicijo ostanejo za druge projekte, kot npr, pospeševanje prodaje, razvoj in marketing.
Pa vendar so tudi pri uporabi Saas nevarnosti. Večina nevarnosti za kupce je povezanih z njihovimi podatki, intelektualno lastnino in zaščito podatkov. Podjetja, ki uporabljajo tovrstne storitve oziroma jih bodo uporabljala v prihodnjosti morajo temeljito preučiti pogoje uporabe posamezne storitve. Predvsem morajo biti podjetja pozorna na njihove pravice, zaščito podatkov in postopek pridobitve podatkov v primeru, ko želijo prekiniti uporabo storitve.